Hoe meet je klantentrouw (en niet alleen maar klantentevredenheid)?

Benedikt Sommerhoff laat je tijdens het VCK congres "Is meten weten?" kennismaken met de Design Thinking-methodologie, meer bepaald de nadruk die wordt gelegd op inzicht in de klantenbehoeften.

Sommerhoff vertelt hoe je Design Thinking kunt gebruiken om inzicht te verwerven in de behoefte van de basisgebruiker en zo radicaal nieuwe ideeën kunt creëren. Daarnaast leer je hoe je klantentrouw, en niet alleen maar klantentevredenheid, meet en ontwikkelt.

Buyer persona

Tijdens het congres geeft Sommerhoff ook een praktische workshop. Daarin vertrekt hij van het concept 'buyer persona' om inzicht te verwerven in de behoeften van klanten.

Sommerhoff werkt sinds 17 jaar voor de Duitse kwaliteitsvereniging DGQ. Hij behaalde in 2012 een doctorsgraad met een onderzoek naar de transformatie van het beroep van de kwaliteitsmanager.

Het VCK congres Is meten weten? vindt plaats op dinsdag 28 november 2017 in het ICC in Gent.

Delen via

Verwante artikelen

De brug tussen meten en weten is menselijke interpretatie

“Als je mij kunt vertellen wat je doelstelling is, dan is alles in principe meetbaar”, zegt Hans Van Heghe, Managing Director van Knowliah. “Alleen: waar is het nuttig voor?”

HR-analytics: wat, waarom en hoe?

HR-analytics kent voor- en tegenstanders. Voor de voorstanders zijn analytics onontkoombaar voor een effectief en toekomstgericht HR-management. Voor de tegenstanders vormen ze een holle managementhype, weliswaar in een mooi verpakt concept.

Ga nooit blind af op een meting

In onze maatschappij proberen we alle beslissingen in een procedure te gieten. Antoon Vandevelde (Instituut van Filosofie) pleit ervoor om ook ruimte te laten voor een oordeel, dat dingen in rekening brengt die niet in allerlei regels vastliggen.

Reactie

Plaats ook op: