De kwaliteitsmanager als medestrateeg

Piet Cosemans, kwaliteitsmanager bij de VDAB, loopt zich al warm voor zijn presentatie op het congres over hoe de kwaliteitsmanager als medestrateeg onbezorgd voorbij de middellijn kan spelen. Een voorsmaakje!

"Onbezorgd spelen over de middellijn betekent dat je, zoals in het voetbalspel, je hele tactiek en strategie opbouwt van achter uit, dat wil zeggen: je moet altijd aan de overkant geraken, daar waar het doel van de tegenstander is. Met andere woorden: je kunt alleen maar winnen als je scoort, en daarvoor moet je over de middellijn gaan", zegt Cosemans in een videofragment.

"Globaal gezien kun je dat ook zeggen over de strategie van een bedrijf: om onbezorgd te spelen, het doel te bereiken, zorg je ervoor dat je in de eerste plaats onbezorgd de risico's wegwerkt of behandelt, die je zouden beletten het doel te bereiken."

Benieuwd naar meer? Bestel nu je tickets (gratis voor leden)

Delen via

Verwante artikelen

Virtuele trainingen met BSI

BSI biedt online trainingen aan via een live virtueel platform. Lees hier het interview over de online training van BSI met André van Hecke. Zo krijg je een duidelijk beeld van hoe zo’n virtuele training er uit ziet.

Mensgericht ondernemen: is je bedrijf er klaar voor?

Ondernemen met respect voor mens en milieu: hoe pak je het aan? ISO 27501 en ISO 26000 bieden een nuttig referentiekader. Het NBN helpt je op weg.

Bedrijfscontinuïteit onder de loep in nieuw dossier

De ISO 22301-norm over bedrijfscontinuïteit was in 2015 de sterkst groeiende norm. Bedreigingen en bedrijfskritische processen in kaart brengen, verhoogt dan ook de bedrijfscontinuïteit van je organisatie.