Kwaliteitscultuur stopt niet bij de normgrens

Bij kwaliteitsmanagement binnen een organisatie, denk je misschien al snel aan de ISO 9001-norm. Maar kwaliteit gaat nog veel verder.

Pieter-Jan Bouwmans van BSI zal daar tijdens zijn sessie op het VCK-congres dieper op in gaan.

Want als een organisatie streeft naar het leveren van kwaliteit, is niet alleen de algemene kwaliteit van belang, maar ook de borging van continuïteit, security en privacy.

Het kwaliteitsmanagementsysteem wordt versterkt door de uitgangspunten voor aanpalende normen zoals ISO 27701, ISO 22301 en ISO 27001.

ISO 9001 een goede basis, maar slechts een eerste stap naar optimaal kwaliteitsmanagement.

BSI GroupWil je erbij zijn? Ontdek het programma en schrijf je nog snel in voor het VCK-congres op 21 november.

Delen via

Verwante artikelen

Webinars en video conferences

Deze bizarre periode van quarantaine vergt ontzettend veel aanpassingen van iedereen. De voornaamste voor velen is het thuiswerken. Hoe pak je dit professioneel aan?

Mensgericht ondernemen: is je bedrijf er klaar voor?

Ondernemen met respect voor mens en milieu: hoe pak je het aan? ISO 27501 en ISO 26000 bieden een nuttig referentiekader. Het NBN helpt je op weg.

Vooruitgang

In deze column werpt Willy Vandenbrande van QS Consult een kritische blik op hoe de wereld er vandaag op vooruitgaat. Maar wordt de ene oplossing niet vervangen door een nieuw probleem?