Quality 4.0

Herbekijk de webinar over valkuilen bij Quality 4.0

Tijdens de webinar van dinsdag 5 november spreekt Sophia Finn van Veeva Systems over de valkuilen bij Quality 4.0.

Waarom automatisering soms grandioos faalt

Het leukste aan congressen is het weerzien van de mensen die je veel te weinig ziet. Vriendschap vergt onderhoud. Daarnaast leer je ook af en toe nog wat, zoals laatst op het EOQ-congres in Lissabon.

Quality 4.0 is meer dan digitalisering

Digitalisering vormt de belangrijkste bouwsteen van Quality 4.0, maar ook een ruimere kijk op de bedrijfsvoering komt om de hoek kijken, zegt Willy Vandenbrande. En dat heeft een impact op de functie van de kwaliteitsmanager.
Cees Beek

De kwaliteitsmanager moet van kleur veranderen

Ik ga er van uit dat iedereen zich inmiddels bewust is dat we aan de vierde industriële revolutie begonnen zijn. Deze wordt gekenmerkt door het internet van dingen (IoT), kunstmatige intelligentie (AI), big data en disruptie van bedrijfstakken en beroepen.
Willy Vandenbrande

VIDEO - Quality on Steroids: Leading disruptive change

Ontdek hoe kwaliteit een belangrijke rol kan spelen in de digitale transformatie.
Willy Vandenbrande

Negatieve effecten van technologie onderbelicht

De Amerikaanse World Conference for Quality and Improvement zit erop. Willy Vandenbrande was erbij en brengt verslag uit van het congres in Fort Worth.

Kwaliteit in een wereld die digitaal dooreengeschud wordt

Voorspellen is moeilijk, vooral de toekomst. Toch is dat wat meerdere sprekers – waaronder schrijver dezes - probeerden te doen op deze tweede uitgave van de Quality 4.0 Summit in het Amerikaanse Dallas.

Een niet mis te verstane reality check

Het 61ste EOQ Congress in Bled, Slovenië was een van de betere van de laatste jaren, schrijft Willy Vandenbrande in een terugblik. Het hoofdthema - “kwaliteit als drijvende kracht voor succes in het digitale tijdperk” – spreekt uiteraard wel aan. Toch was niet iedereen er zo zeker van dat kwaliteitsmanagement echt die voortrekkersrol speelt.

De impact van digitale transformatie op kwaliteit

Zowel klanten als bedrijven krijgen meer en meer te maken met digitalisering. Dat laat ook de klantenverwachtingen niet onbetuigd. Klanten willen geen product meer kopen, maar een resultaat: een oplossing voor hun probleem. Daarom moet je als bedrijf nadenken hoe je toegevoegde waarde kunt creëren.