Door beter samen te werken binnen een organisatie maak je de kwaliteit voor de eindklant beter. Enterprise Social Networks (ESN) spelen daarbij een steeds belangrijker rol.
Dat leerde de sessie over sociale media door Frederick Dierickx en Mario Van de Velde van RecoMatics. "Door over de verschillende systemen, waarmee departementen werken, een sociale laag te leggen, laat je die departementen communiceren met elkaar", zegt Frederick Dierickx.
"Daardoor heb je als klant de garantie dat het beste naar boven is gehaald bij de medewerkers en het beste wat bestaat qua kennis in een bedrijf, is toegepast".
Documentenbeheer
Mario Van de Velde toont hoe documentenbeheer en workflows, zoals je in softwarepakketten als Sharepoint terugvindt, de kwaliteitsmanager kunnen helpen: "In kwaliteitssystemen is het immers belangrijk dat je weet om welke versie van een document het gaat, wie eraan gewerkt heeft, wie het al goedkeurde,…"
Verwante artikelen

VIDEO - Functie volgt kennis
De waarde van kwaliteitsmanagers ligt niet in hun titel, maar in wat ze weten. Het is hun kennis die het verschil maakt.
Lessons learned over gestructureerd borgen
Het excellence team van Oost-Vlaamse productiebedrijven kwam eind juni samen bij Premium Sound Solutions (PSS) in Dendermonde om kennismanagement tegen het licht te houden. Karel Verhoeven legde uit hoe PSS dat aanpakt.