Sociale media belangrijk om kennis te ontginnen

Door beter samen te werken binnen een organisatie maak je de kwaliteit voor de eindklant beter. Enterprise Social Networks (ESN) spelen daarbij een steeds belangrijker rol.

Dat leerde de sessie over sociale media door Frederick Dierickx en Mario Van de Velde van RecoMatics. "Door over de verschillende systemen, waarmee departementen werken, een sociale laag te leggen, laat je die departementen communiceren met elkaar", zegt Frederick Dierickx.

"Daardoor heb je als klant de garantie dat het beste naar boven is gehaald bij de medewerkers en het beste wat bestaat qua kennis in een bedrijf, is toegepast".

Documentenbeheer

Mario Van de Velde toont hoe documentenbeheer en workflows, zoals je in softwarepakketten als Sharepoint terugvindt, de kwaliteitsmanager kunnen helpen: "In kwaliteitssystemen is het immers belangrijk dat je weet om welke versie van een document het gaat, wie eraan gewerkt heeft, wie het al goedkeurde,…"

Delen via

Verwante artikelen

Willy Vandenbrande

VIDEO - Functie volgt kennis

De waarde van kwaliteitsmanagers ligt niet in hun titel, maar in wat ze weten. Het is hun kennis die het verschil maakt.
Foto Premium Sound Solutions

Lessons learned over gestructureerd borgen

Het excellence team van Oost-Vlaamse productiebedrijven kwam eind juni samen bij Premium Sound Solutions (PSS) in Dendermonde om kennismanagement tegen het licht te houden. Karel Verhoeven legde uit hoe PSS dat aanpakt.

Kwaliteit en compliance verzekeren via effectief informatiemanagement

Ronny Timmermans, CEO en Managing Director van Xenit, stelt tijdens een presentatie op het VCK congres scherp op de cruciale rol die intelligent informatiemanagement heeft veroverd in bedrijfsprocessen en de digitale transformatie van bedrijven.