VCK QUALITY CUP 2021

VCK QUALITY CUP 2021 

Op 25 november vindt de VCK Quality Day van 2021 plaats. Het voormalige congres – sinds vorig jaar de Quality Day – werd dit jaar geïntroduceerd als de VCK Quality Cup. Waar men vorig jaar volledig digitaal moest volgen, zetten we dit jaar in op échte, fysieke participatie: échte teams, échte locaties, échte opdrachten en een écht netwerk-gebeuren!

Als lid kan je gratis deelnemen aan deze dag. Het is ook mogelijk om 2 collega’s uit te nodigen om deel te nemen. Wil je met meer dan 3 leden inschrijven, vragen we je om een inkom ticket van 150 euro aan te schaffen voor elke extra collega (gelieve hiervoor een mailtje te sturen naar thomas [dot] sear [at] vck [dot] be).


PROGRAMMA

- Een gedetailleerder programma wordt binnenkort meegedeeld.-

Verwachte start- en einduur:: 9.00u - 17.00u

Verwacht je aan een ervaringsgerichte dag die nieuwe inzichten biedt rond kwaliteit.
Geen theoretische presentaties of lange uiteenzettingen – maar doelgerichte opdrachten die je doen stilstaan rond kwaliteit en je laten nadenken in team met diverse kwaliteitscollega’s. 

We bereiden 9 relevante opdrachten uit die dieper ingaan op de waarden die kwaliteit met zich meedraagt. Deze opdrachten worden doorlopend voorgesteld en beoordeeld door een ervaren jury. Verwacht je aan een zeer interactieve dag waarbij je het netwerk op een bijzondere manier leert kennen door de impact van kwaliteit!
De VCK Quality Cup gaat ‘s ochtends van start met een verwelkoming rond 9.00u en zal, met de nodige pauzes, de hele dag doorlopen tot 17.00u. Je zal in team kunnen samenwerken rond 9 waarden die je op een frisse, creatieve en uitdagende manier laten nadenken over kwaliteit.


9 WAARDEN = 9 OPDRACHTEN

De opdrachten tijdens deze dag worden opgesteld rond deze kernwaarden van kwaliteit die het DNA van het VCK uitmaken. Deze maken dan ook het programma uit van deze uiterst diverse dag. We geven nog niet teveel concrete info weg over de opdrachten, maar hieronder vind je 9 waarden die ons kritisch laten stilstaan bij de impact van kwaliteit op de organisatie:

MISSIEGEDREVEN

Hierbij wordt er nagedacht over de waarom - vraag. Wat is de bestaansreden? Hoe kunnen we alles in functie stellen om deze te verwezenlijken, zonder van het doel af te wijken?

LEREND VERMOGEN VERHOGEN Om vooruit te gaan, moet kennis maximaal gedeeld worden binnen de organisatie.  Hier komen vele aspecten van de organisatie aan bod, maar de meest kritieke is : dat men fouten kan ombuigen tot kansen om te verbeteren. Wat zijn de randvoorwaarden om dit te bekomen?
BEWUST OVER VERSPILLING & ONDERBEZETTING Bewust omspringen met kosten en mensen kan de sleutel zijn tot een betere organisatie. Hoe ga je bewust om met overschotten en tekorten binnen je organisatie?
KLANT STAAT CENTRAAL Klant is koning. Maar hoe zorg je ervoor dat je klantgerichtheid aansluit bij het kwaliteitsbeleid van je organisatie? En hoe definieer je je doelgroep(en)?
GERICHT OP DUURZAAMHEID  De impact van kwaliteit is duurzaam, maar duurzaamheid reikt verder dan de eigen organisatie en de klant. Hoe kan jij actie ondernemen om een impact te verwezenlijken op de maatschappij?
EXCELLENTIEDENKEN

Als men spreekt over excellentiedenken hebben we het over het streven naar verbetering. De kerngedachte die achter het VCK-netwerk schuilt. Hoe kan men compliancy als een middel zien i.p.v. een doel?

EFFICIËNTIE IN FUNCTIE STELLEN VAN EFFECTIVITEIT Efficiënter omspringen met processen is enkel zinvol als je je kwaliteitsniveau kan behouden of verbeteren. Hoe bereik je je kwaliteitsdoelen met een efficiëntere werking?
TALENT OPTIMAAL TOT HAAR RECHT LATEN KOMEN De menselijke factor staat centraal, een bron van ongelimiteerd potentieel. Hoe maak je hier gebruik van en hoe creëer je opportuniteiten met het talent dat je voor handen hebt?
OPEN STAAN VOOR INNOVATIE

Om te verbeteren moet je durven vooruitkijken. Innovatie vraagt verandering, maar hoe ga je hiermee om? Hoe zorg je dat innovatie steeds in teken van verbetering staat?


 


SCHRIJF JE NU IN OP EEN VAN DEZE LOCATIES

De VCK Quality Cup wordt geleid vanuit een centrale studio die in contact staat met verschillende locaties over heel Vlaanderen. Ben jij lid van het VCK en wil je deelnemen aan de Quality Cup? Schrijf je dan in op 1 van deze locaties om deel te nemen! (let op! plaatsen beperkt to maximum 15 deelnemers per locatie)

ANTWERPEN Zorgbedrijf Antwerpen

- schrijf je hier in -

KALLO (ANTWERPEN LINKEROEVER) Lanxess

- schrijf je hier in -

MECHELEN Continental België

- schrijf je hier in -

TURNHOUT A-kwadraat Maatwerkbedrijf

- schrijf je hier in -

GENT (NOORDEN) 

Volvo Trucks

- schrijf je hier in -

GENT (ZUIDEN) Vlaamse Milieu Maatschappij (VMM)

- schrijf je hier in-

DRONGEN Camino Group (met o.a. Durabrik)

- schrijf je hier in -

ZWEVEGEM (WEST VLAANDEREN) Bekaert

- schrijf je hier in -

GENK Nitto

- schrijf je hier in -

BRUSSEL Vlaamse Overheid: Agentschap Integratie & Inburgering

- schrijf je hier in -


SPECIALE DANK AAN

Onze hoofdsponsor: 

INFOLAND

Onze steunende lidorganisaties: 

Bekaert | Lanxess | Continental

Volvo Trucks | VMM (Vlaamse Milieumaatschappij)

Agentschap Integratie en Inburgering | Zorgbedrijf Antwerpen | Nitto |

Durabrik | A-kwadraat | Jules Destrooper

Bekaert,Bekaer